Pages

Khamis, 19 Ogos 2010

Selamat

Nama aku Anas, ape yang aku dan korang paham pasal seni,, ???


Indah, cantik, lawa, hebat, marvelous, semua perkataan yang biasa kita dengar pasal seni, bila cakap pasal seni, orang mula kaitkan lukisan yang cantik-cantik dan hebat, walhal banyak lagi benda yang berkait dengan seni, ada plak yang kata "aku tengah menyonteng dinding ni, ini pon seni jugak"....

Terlalu luas maksud yang berkaitan dengan seni, terlalu banyak yang nak dirungkai, dari Seni zaman pertengahan hingga Seni  Abad ke 20, sampai tak terungkai dengan kata2, apa yang aku tahu seni tu indah dan sangat best kalau kite pahami, aku bukanlah seorang yang arif dan faham sangat pasal seni, tapi aku amat meminati seni, aku tak pandai melukis, tapi kalau setakat lukis kartun lidi tu, boleh tahan jugak la hebatnya.

Masa aku kecik aku memang suka melukis, lukisan yang aku lukis mase kecik2 memang cantik, aku selalu la masuk pertandingan melukis, selalu jugaklah aku menang hadiah, aku memang minat melukis, Bila aku dah besar aku still lagi minat pada melukis, tapi lukisan tu sama masa aku lukis masa time aku kecik2 dulu, baru lah aku sedar yang aku hanya hebat melukis pada zaman aku kecik2 dulu,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan